اهميت کامنت در اينستاگرام
اهميت کامنت در اينستاگرام
در واقع، اينستاگرام پستها را رتبهبندي ميکند و آنها را با توجه به رتبهشان اولويتبندي ميکند. تعداد لايکها و کامنتها از جمله مهمترين مواردي هستند که روي رتبهبندي يک پست تأثير ميگذارند. بهطور کلي ? فاکتور در رتبهبندي کردن پستها توسط الگوريتم اينستاگرام در نظر گرفته ميشود:
?? تعداد لايکها و کامنتهاي يک پست اينستاگرام
?? تعاملات کاربر با پستهاي قبلي شما
?? زمان به اشتراک گذاشتن پست
|
|
اگر پستهايتان معمولاً توسط فالوورها مورد توجه ميگيرد، مطمئناً نتيجه خوبي از فعاليت در اينستاگرام خواهيد گرفت. هر چقدر افراد بيشتري پستهاي شما را لايک کنند يا براي آنها کامنت بگذارند، احتمال نمايش آنها در تب Explore نيز بيشتر ميشود. به اين ترتيب، افرادي که صفحه شما را فالو نکردهاند نيز ميتوانند عکسهاي پرطرفدار شما را ببينند.
لايکها، کامنتها و تعداد بازديد ويدئوها در اينستاگرام بسيار باارزش هستند زيرا فاکتورهاي مهم الگوريتم اينستاگرام بوده و محل قرار گيري پست شما را در فيد خبري مشخص ميکنند. همانطور که در بالا هم گفته شد هر چه تعداد لايک و کامنت اينستاگرام شما بيشتر باشد، احتمال ديده شدن پستهايتان در Explore اينستاگرام بيشتر ميشود.
بنابراين، اگر ميخواهيد برند موفقي در شبکههاي اجتماعي داشته باشيد، سعي کنيد ساعت مناسب به اشتراک گذاشتن پستها را پيدا کنيد، از هشتگهاي مرتبط استفاده کنيد و از طريق برگزار کردن مسابقه، تشويق کردن فالوورها به کامنت گذاشتن و ديگر نکتههايي که در اين مقاله بررسي کرديم، درگيري آنها با پستهايتان را افزايش دهيد.
کامنت مارکتينگ اينستاگرام چيست؟
يکي از روش هايي که ميتواند برند، خدمات و محصولات شما را به مخاطبان هدف برساند و در نهايت افزايش ورودي و فالوور داشته باشد روش کامنت مارکتينگ يا بازاريابي ديدگاه است. با توجه به کسب و کار شما چه در وب سايت و چه در اينستاگرام لازم است برندتان را معرفي و مشتري هاي واقعي مرتبط با کسب و کار خود را پيدا کنيد.
بنابراين نبايد از اين روش غافل بود. يکي از روش هاي کامنت گذاشتن و کامنت نوشتن اين است که متني کوتاه، جذاب و گيرا آماده کنيد و به پيج هاي افراد و کسب و کارهاي مرتبط با کار خود برويد و علاوه بر لايک کردن پست هايشان، زير پست هاي آن ها کامنت و ديدگاه بگذاريد و بعد از تعريف و تمجيد از کسب و کار و يا پست آن ها معرفي مختصري از خدمات و برند خود داشته باشيد و لينک ورود به سايت و پيج خود را در انتهاي کامنتتان قرار دهيد.
اين باعث مي شود که مخاطبان و فالوورهاي پيج هاي ديگر هم کامنت شما را ببينند و به پيج شما سر بزنند و ديگر اين هنر شماست که با توليد محتوايتان آن ها را تبديل به مشتري کنيد.
ابتدا بايد هدف شما از کامنت مارکتينگ بطور دقيق مشخص شود تا بتوانيد مخاطبان زيادي جذب کنيد. توجه کنيد که کامنت ها در کامنت مارکتينگ اينستاگرام بايد داراي متني جذاب و مرتبط با موضوع باشد، متن، طولاني و داراي کلمات تکراري و خسته کننده نباشد، در متن کامنت مارکتينگ اينستاگرام استفاده از هشتک مناسب کسب و کار يا برندتان فراموش نشود، همچنين در انتهاي متن گذاشتن لينک صفحه اينستاگرام يا سايت ضروري است.
ايراني يا خارجي بودن فالوورهاي اينستاگرام
يکي از مواردي که گاهي اوقات براي برخي از کسب و کارها اهميت دارد، ايراني يا خارجي بودن فالوورهايي است که آن پيج را دنبال ميکنند. فالوورهاي ايراني کاربران ايراني هستند که در يک پيچ حضور دارند و فالوورهاي خارجي معمولاً کاربران ايراني هستند که ساکن کشورهاي خارجي هستند. اگر يک پيج در اينستاگرام در حوزه فروشگاهي فعاليت داشته باشد، اهميت ايراني يا خارجي بودن فالوورها براي آن بيشتر ميشود. بعضي از پيجهاي فروشگاهي هستند که امکان ارسال محصولات به شهرهاي اطراف را دارند اما آنها نميتوانند محصولات و خدمات خود را به خارج از کشور ارسال کنند.
براي اين پيچها فالوور ايراني نسبت به فالوور خارجي اهميت بيشتري دارد؛ زيرا فالوور خارجي اگر در کانال حضور هم داشته باشد، به دليل اينکه نميتواند خريد کند تأثيري در فروش آن پيج نخواهد داشت. گاهي اوقات بعضي از پيچها هستند که قابليت ارسال محصولات به خارج از کشور را دارند يا در حوزه فروشگاهي فعاليت نميکنند، در اين شرايط حضور فالوورهاي خارجي براي آنها بيتأثير نخواهد بود. براي اطلاعات بيشتر در حوزه افزايش فالوور اينستاگرام مي توانيد مقاله آموزشي را در اين لينک مطالعه کنيد.
چرا بايد کامنت اينستاگرام بخريم؟
افزايش تعداد کامنتهاي يک صفحه اينستاگرامي تأثير زيادي در به دست آوردن فالوورهاي جديد دارد؛ زيرا زماني که يک کاربر جديد وارد پيج شما ميشود علاوه بر توجه به تعداد فالوورهايتان، حتماً به پستهاي که در پيج وجود دارد نيز سر ميزند.
اگر تعداد لايکها يا کامنتهاي يک پست بسيار کمتر از حدي که باتوجه به تعداد فالوورهاي پيج از آن انتظار ميرود باشد، مخاطب حدس مي زند که اين پيج داراي فالوورهاي فيک است و از آن خارج ميشود؛ زيرا هيچکس علاقهاي به دنبال کردن پيجهايي که غيرقابل اعتماد به نظر ميرسند ندارد. البته زماني اين مسئله بيشتر اهميت پيدا ميکند که هدف شما از راهاندازي يک پيج اينستاگرامي فروش آنلاين باشد.
پيجهايي که با هدف فروش راهاندازي شدهاند، بايد براي جلب اعتماد فالوورهايشان تلاش زيادي انجام دهند؛ زيرا کاربران اينستاگرام از پيج هايي که قابل اعتماد نيستند خريدي انجام نميدهد. خريد کامنت اينستاگرام ميتواند به شما در اعتمادسازي فالوورهايتان کمک کند؛ به همين دليل اگر شما از فالوورهاي فيک براي بالابردن تعداد فالوورهايتان استفاده ميکنيد، بهتر است براي پستهايتان لايک فيک نيز خريداري کنيد. در واقع خريد کامنت ميتواند به افرادي که تمايل به افزايش درآمد از طريق اينستاگرام دارند، کمک زيادي بکند.
پرسش هاي تأمل برانگيز از دنبال کنندگانتان بپرسيد
ميتوانيد با پرسيدن سوالهايي مثل «کدوم يکي رو بيشتر دوست داري؟»، با فالوورها تعامل داشته باشيد، اما اگر ميخواهيد مکالمه و ارتباط بيشتري با آنها در بخش کامنتها داشته باشيد، اين نوع پرسشها را مدنظر قرار دهيد. منظور سوالاتي است که ذهن مخاطب شما را درگير کرده و با احساسات زياد، به آنها پاسخ خواهد داد. در اين صورت، اگر به قسمت کامنتها سري بزنيد، خواهيد ديد که مردم در حال پاسخ دادن به يکديگر و همچنين مشارکت در کامنتهاي ديگر کاربران با هم هستند!
چگونه کامنت اينستاگرام را افزايش دهيم؟
همان طور که گفته شد، شما با کاربراني سروکار داريد که براي اعلام نظر خود و تعامل با کسبوکارها خساست به خرج ميدهند؛ بنابراين افزايش کامنت اينستاگرام ساده نيست. با اين حال، تکنيکها و روشهاي مختلفي وجود دارد که با کمک آنها ميتوانيد فالوورهاي خود را به گذاشتن کامنت و تعامل بيشتر تشويق کنيد.
هرقدر تعداد کامنتهاي شما بيشتر باشد، شانس بيشتري براي ديدهشدن خواهيد داشت؛ زيرا سابقه? تعامل شما با کاربران يکي از فاکتورهاي مهم براي الگوريتم جديد اينستاگرام است. از طرفي، چشم اغلب افراد به دهان فردي از جنس خودشان است؛ بنابراين به پستهايي توجه ميکنند که تعداد کامنت بيشتري گرفتهاند تا پاسخ سوال خود را در ميان نظرها و گفتههاي ساير کاربران پيدا کنند.
تغييراتي در اين الگوريتم رخ داده است که فقط به کامنتهاي واقعي بها داده شود. به همين دليل، شما بايد کيفيت کار خود را افزايش دهيد و از تکنيکهاي افزايش کامنت اينستاگرام استفاده کنيد تا با غضب اينستاگرام روبرو نشويد.
شما متوجه شديد که نبرد در اين ميدان آسان نيست و تلاش و زمان زيادي ميطلبد؛ اما اين سوال که چگونه تعداد کامنت بيشتري بگيريم، همچنان بيپاسخ مانده است. نگران نباشيد؛ سرتان کلاه نرفته است! در بخش بعدي، تکنيکهاي مختلفي را با شما در ميان ميگذاريم تا بتوانيد تعداد کامنتهاي خود را افزايش دهيد.
کامنت منفي، اما اثر مثبت!
مسلماً کامنتهايي که کاربران به اشتراک ميگذارند هميشه مثبت نيستند و گاهي ممکن است مابين اين کامنتهاي مثبت تعدادي کامنت منفي هم به چشم بخورد که شما شايد در وهلهي اول ممکن است با ديدن اين کامنتها ناراحت شويد و آنها را از صفحهي خود پاک کنيد يا به اين فکر بيفتيد که آن فالوور را بلاک کنيد.
ولي بدانيد که اين کامنتها هم ميتوانند باعث رشد پيج شما شوند و تأثير مثبت زيادي را در جذب فالوور داشته باشند.
همه ي ادمين ها و بلاگرها زماني که يک پست را در پيج خود بارگذاري مي کنند به دنبال آن هستند تا افراد زيادي با ارسال کامنت هاي مثبت، به رويکرد و محتواي آن ها صحه بگذارند. البته اين از خصلت انسان است که همواره به دنبال تاييد شدن مي باشد. اما گاهي اوقات بر خلاف جهت باورهاي فرد، عده اي از کاربران نسبت به آن پست عکس العمل نشان داده و با انتقاداتي اصطلاحا اقدام به ارسال کامنت منفي مي کنند.
اغلب ادمين ها و بلاگرهايي که از اصول و مباني بلاگري بي اطلاع هستند سريعا نسبت به آن کامنت گارد گرفته و با پاسخي کوبنده و سرشار از کنايه ها اقدام به دفاع از محتواي خود مي کنند! البته اگر کامنت را از زير پست خود حذف نکنند!
اين کار به شدت توسط متخصصان اين حوزه نهي شده است زيرا داراي بار بسيار منفي براي پيج شما مي باشد که در طول دراز مدت مي تواند جلوه ي پيج شما را مخدوش کند. به همين منظور نياز است که ابتدا آرامش خود را حفظ کرده و خشم خود را سرکوب کنيم. زيرا تصميم گيري در مواقع عصبانيت، معمولا عواقب ناگواري را به دنبال خواهد داشت.
ابتدا به عنوان يک صاحب پيج بايستي به اين باور برسيد که قرار نيست همه ي افراد موافق محتواي شما باشند يا اصلا قرار نيست که هميشه حق با شما باشد و هيچگاه مطلب اشتباهي منتشر نکنيد! شما هم انسان هستيد و انسان هم جايز الخطاست. شايد عده اي معتقد باشند که شخص کامنت گذار اشتباه کند، البته که اين موضوع هم پذيرفته شده و قابل قبول است. اما نبايد از اصل موضوع که انتقاد است غافل شويم. اگر به عنوان يک شخص کارکشته و با تجربه پيج خود را بررسي کنيم، متوجه خواهيم شد که کامنت منفي سراسر مزيت است!
8 راهکار براي افزايش کامنت در اينستاگرام
اينستاگرام ميگويد، هرچه کاربران بيشتري با لايک و کامنت با صفحه شما ارتباط برقرار کنند، پيج شما به آنها بيشتر نشان داده خواهد شد. در نتيجه هرچه تعامل بيشتري در پيج اينستاگرام خود داشته باشيد، نتيجه بهتري خواهيد گرفت. در اين قسمت تاثير کامنت اينستاگرام و يکسري راهکار را براي افزايش کامنت به شما آموزش دادهايم. اين راهکارها عبارتند از؛
سعي کنيد به همه کامنتها پاسخ دهيد
يکي از مهمترين استراتژي براي داشتن کامنتهاي زياد در اينستاگرام، پاسخ دادن به کامنتها است که قبلاً دريافت کردهايد. وقتي به کامنتي که در پستهاي خود دريافت ميکنيد پاسخ دهيد، مخاطب احساس صميميت و نزديکي ميکند. در نتيجه وقتي مخاطبان احساس کنند که شما علاقمند به شنيدن نظرات و پيشنهادات آنها هستيد. کامنتهاي بيشتري براي پستهاي شما ميگذارند. اين کار ميتواند منجر به افزايش وفاداري شما و کاربرانتان شود.
پست خود را در استوريها به اشتراک بگذاريد
مخاطبان رسانههاي اجتماعي دوست ندارند زمان زيادي را صرف گشت و گذار در فيدهاي(صفحه نخست)خود کنند. با اين وجود مشاهده استوريها در بالاي صفحه نياز به صرف زمان زيادي ندارد و همانطور که ميدانيد اولين چيزي است که ميتواند توجه مخاطبان را به خود جلب ميکند. بهتر است براي دريافت کامنتهاي بيشتر، وقتي که چيزي جديد در فيد خود آپلود ميکنيد، آن پست را در استوريهاي خود به مردم اطلاع دهيد.
از فالوورهاي خود بخواهيد تا درباره پستهاي شما نظر بدهند
راحتترين راه براي به دست آوردن چيزي، درخواست آن است. با اين وجود، اگر دوست داريد کامنت بيشتري دز پيج خود داشته باشيد بايد از فالوورهاي خود بخواهيد تا نظرات خود را از طريق کامنت به شما بگويند. براي انجام اين کار، بايد محتوايي را ايجاد کنيد که مخاطبان را مجبور به اشتراک گذاري آن کند. يا از آنها بخواهيد دوستانشان را در زير پست منشن کنند. با انجام اين کارها ميتوانيد کامنت بيشتري دريافت کنيد.