استفاده از Google Keyword Planner
استفاده از Google Keyword Planner
Google Keyword Planner ابزاري است که گروه Alphabet به عنوان بخشي از برنامه Google Ads خود در اختيار تبليغ کنندگان قرار مي دهد.
با کمک برنامهريز کلمات کليدي، تبليغکنندگان ميتوانند تعيين کنند که با يک بودجه خاص و يک کمپين خاص به چه ترافيکي ميتوان دست يافت.
از سوي ديگر، اين ابزار فرصتي را براي برآورد هزينه هاي احتمالي يک گروه تبليغاتي ارائه مي دهد. برنامهريز کلمات کليدي را فقط ميتوان با يک حساب تبليغاتي معتبر mahdi najjari استفاده کرد. اين ابزار علاوه بر استفاده براي SEA، به کپيرايترها و سئوکاران در تحقيقات کلمات کليدي نيز کمک ميکند.
ويژگي هاي ابزار کلمات کليدي
ابزار گوگل به دو قسمت بزرگ تقسيم شده است. حوزه اول بر تحقيق کلمات کليدي و بازيابي داده هاي حجم جستجو براي آن کلمات کليدي متمرکز است.
حوزه دوم براي فرصت ها و پيش بيني هاي تبليغاتي طراحي شده است. آگهي دهندگان اين فرصت را دارند که براي دريافت پيش بيني ترافيک از گوگل، پيش انتخابي از کلمات کليدي و پيشنهاد مناسب را وارد کنند. براي اهداف سئو، معمولاً فقط از اولين بخش برنامهريز کلمات کليدي Google استفاده ميشود.
ابزار تحقيق کلمات کليدي
اگر ميخواهيد متون براي وب بنويسيد يا محتواي موجود را بهينه کنيد، ميتوانيد از Google Keyword Planner به عنوان يک ابزار کاربردي کلمه کليدي استفاده کنيد. مزيت بزرگ اين ابزار اين است که گوگل حجم جستجوي احتمالي و رقابت را نشان مي دهد.
کلمات کليدي جديد را بر اساس عبارت، سايت يا دسته پيدا کنيد
در اين مرحله، برنامه ريز مشتريان را از کار بسيار راحت مي کند. اين برنامه را مي توان در يک تابع دوگانه استفاده کرد. از يک طرف، يک کلمه کليدي مرکزي را مي توان وارد کرد و ابزار پيشنهادات مناسبي را در رابطه با منطقه جستجو ارائه مي دهد. با اين حال، اين پيشنهادات را مي توان بر اساس يک URL نيز تعيين کرد.
با اين حال، از نقطه نظر SEO، اين عملکرد تنها در صورتي براي سايت شما توصيه مي شود که محتواي کافي وجود داشته باشد. در غير اين صورت، مي توان از اين ويژگي براي کشف ليست کلمات کليدي مسابقه به خوبي استفاده کرد.
اگر فقط مي خواهيد عبارات ديگري را با دسته اصلي جستجو کنيد، مي توانيد اين کار را نيز انجام دهيد.
يک مثال: شما يک فروشگاه اينترنتي با موضوع “چکمه هاي لاستيکي” داريد، اما مطمئن نيستيد که کدام عبارات ديگر مي توانند براي بهينه سازي متن مفيد باشند. سپس اين کلمه کليدي اصلي را در برنامه ريز وارد کنيد و جستجو را شروع کنيد.
بر اساس اين عبارت اصلي، نرم افزار عبارات جستجوي بيشتري را پيدا مي کند و در صورت تمايل آنها را بر اساس گروه هاي تبليغاتي ممکن گروه بندي مي کند.
روندها و حجم جستجو را تعيين کنيد
کلمات کليدي تراکنش به ويژه براي يک وب سايت تجاري مانند يک فروشگاه آنلاين مهم هستند. معمولاً در اينجا صدق مي کند که هر چه رقابت در يک موضوع بيشتر باشد سئو دشوارتر مي شود.
در اين مورد، Keyword Planner اين فرصت را به شما ارائه مي دهد تا در واقع عباراتي را با بيشترين ترافيک تعيين کنيد و به جستجوي جايگاه هايي بپردازيد که رقابت در آنها چندان عالي نيست. با کمک ابزار مي توان ليست کلمات کليدي ايجاد کرد که در عين حال يک جهت گيري استراتژيک را امکان پذير مي کند.
ترکيب ليست کلمات کليدي
اين عنصر سوم از اولين منطقه Planner گزينه بسيار جالبي را براي SEO ها ارائه مي دهد. اين اجازه مي دهد تا دو ليست از کلمات کليدي در ابزار آپلود شوند.
سپس برنامه ريز ترکيبي از هر دو و کليدواژه هاي دم بلند جديد ممکن را ارائه مي دهد. اين ايده هاي کليدواژه را مي توان به عنوان مثال براي بهينه سازي صفحات محصول در فروشگاه هاي وب استفاده کرد.
فيلترهاي اضافي را مي توان براي هر سه نوع برنامه ريز ايجاد کرد. آنها اين مزيت را دارند که کلمات کليدي ثانويه ناخواسته از قبل حذف شده اند و در نتايج نمايش داده نمي شوند.
فيلترها در بازاريابي موتورهاي جستجو به منظور افزايش کارايي کمپين ها اهميت ويژه اي دارند. با اين حال، اگر اين ابزار براي اهداف سئو استفاده شود، فيلترها به حذف عبارات ناخواسته کمک مي کنند.
محدوديت هاي Google Keywords Planner
Keyword Planner KPI هاي مختلفي را به کاربران نشان مي دهد که مي توانند براي تحقيق در مورد کلمات کليدي مناسب مفيد باشند. با اين حال، ابزار محدوديت هاي خود را نيز دارد.
به عنوان مثال، کاربران داده هاي دقيق ترافيک را دريافت نمي کنند، بلکه بيشتر فقط پيش بيني ها را دريافت مي کنند. پس از بهروزرساني پايگاه داده و ابزار، دادهها حتي نادقيقتر شدند و دقت به حجم رزرو آگهي وابسته شد.
در عين حال، عباراتي که در برنامه ريز نمايش داده مي شود، تنها ترکيب کلماتي هستند که تبليغات در واقع از طريق پلت فرم تبليغات براي آنها قرار مي گيرد. ساير ترکيبات کلماتي که کاربران وارد مي کنند در نظر گرفته نمي شود. به عنوان مثال، اگر مي خواهيد اطلاعات کلي در مورد حجم جستجوي تک تک کلمات يا ترکيب کلمات کليدي به دست آوريد، بهتر است با Google Trends يا ابزارهاي ديگر کار کنيد.
و اگر مي خواهيد بيشتر از اعداد کلمات کليدي بدانيد، بايد اين داده ها را در جاي ديگري جستجو کنيد. به عنوان مثال، در مجموعه Searchmetrics، در تحقيقات کلمات کليدي مي توان مشاهده کرد که آيا يک خبر، تصوير يا نقشه OneBox براي يک کلمه کليدي فهرست شده ظاهر مي شود يا خير.
اين بينشي را در مورد آنچه که گوگل براي آن اصطلاح مهم ميداند، ارائه ميکند. و Searchmetrics Content Experience همچنين شامل ارتباطات معنايي بين کلمات کليدي است.
عملکرد Google Suggest نيز براي تراز کردن تمرکز کلمات کليدي يک وب سايت توصيه مي شود. به عنوان مثال، گوگل به طور خودکار يک کلمه کليدي اصلي وارد شده در فيلد جستجو را با پرکاربردترين مکمل ها تکميل مي کند.
نقص اصلي برنامهريز کلمات کليدي Google اين است که معمولاً سؤالات مرتبط پوشش داده نميشوند. به اين ترتيب، کاربران ايدههايي را براي ساير عبارات کليدي مرتبط دريافت ميکنند، اما براي مثال، هيچ ارجاعي به سؤالاتي که کاربران در مورد يک موضوع خاص ميپرسند، وجود ندارد - تجربه محتواي Searchmetrics نيز ميتواند اين شکاف اطلاعاتي را برطرف کند.
اساساً Google Keyword Planner ابزار مفيدي براي کپينويسان وب، بازاريابي محتوا يا ساير رشتههاي بازاريابي است که با بهينهسازي متون مرتبط هستند. با اين حال، کاربران هميشه بايد در نظر داشته باشند که وظيفه اصلي برنامه ريز بهبود کمپين ها است.
بنابراين همه توابع براي سئو فقط “محصولات جانبي” هستند. بنابراين، اگر قرار است متون به طور پايدار و جامع بهينه شوند، نتايج نبايد به تنهايي باشند و هميشه بايد با تجزيه و تحليل هاي WDF*IDF يا ابزارهاي W-question ترکيب شوند.
http://www.rn-tp.com/news/sea-and-sunshine-trip-eilat-march-29th-2022?page=14#comment-109567
https://den-sociale-virksomhed.23video.com/nbg-katjamov
https://michelledaigle.liveeditaurora.com/service/blog/2017/08/12/birthday-reflections
https://www.party.biz/forums/topic/105166/adderall-30mg-for-sale/view/post_id/501767
https://13vhz1.videomarketingplatform.co/video-marketing-seo